Bibelkursen Den stora berättelsen via nätet

Boris Salo talar om Markusevangeliet i Den stora berättelsen.

I januari och februari var det tänkt att kursen Den stora berättelsen om Markusevangeliet med prosten Boris Salo skulle ha hållits i vår församling. Nu har ändå coronan gjort det ohållbart att hålla kursen på plats. Istället finns det nu möjlighet att ta del av kursen via internet.

Man kan t. ex. se ett avsnitt med sin bönegrupp och diskutera utifrån undervisningen. I boken finns diskussionsfrågor till de åtta avsnitten.

Boken Den stora berättelsen kan beställas från www.vibosa.fiÖppna länk i ny flik för 25 euro och man kan gärna läsa avsnitten innan man ser på undervisningen.

Vi har ett flertals smågrupper i församlingen som samlas till gemenskap, andakt och bön. Om du vill vara med i en grupp kan du anmäla ditt intresse till någon av våra smågruppskoordinatorer Madeleine Englund-Svenlin tfn 050 3408404, medeleine.englundsvenlin@gmail.com eller Anna Liljekvist tfn 040 865 444, anna-mard@hotmail.com.

Länk till undervisningen på YouTube