Diakonin hjälper och stöder

Då du känner dig ensam, ledsen, sörjer, har problem i relationer, kämpar med ekonomiska eller andra bekymmer, kan du vända dig till församlingens medarbetare. Präster, diakoniarbetare och andra medarbetare i församlingen finns till för dig. Till dem kan man vända sig med frågor om Gud, tro, bön och förbön.  De har tystnadsplikt.

Böneämnen

Har du böneämnen som du vill att församlingens medarbetare ska be för under våra gemensamma bönestunder kan du lämna in dem till diakonissan Carina Lassila via tfn 040 868 6954. Vi ber dig skicka in böneämnena senast onsdagkvällar.

För dig som mist en nära anhörig

Församlingens präster och diakoniarbetare finns till för dig i din sorg. Tag kontakt om du önskar samtala.

Samtals- och stödgrupper ordnas i församlingen enligt behov.

Special stödgrupper ordnas inom  Pedersöre prosteri.

Ekonomiska bekymmer

Ibland kan man drabbas av ekonomiska bekymmer. Om det inte går att få hjälp från annat håll kan du som har hemkommun i Larsmo vända dig till någon av diakoniarbetarna.